יום ראשון, 20 ביולי 2014

שלישית ד"ר לוני סמית – פסטיבל הג'אז באילת 2014

הגורו של פסנתר ה "האמונד"


ד"ר לוני סמית - הופעת חובה בפסטיבל הג'אז באילת
הד"ר מהרהר על החיים
צילום: סוזן סטוקר
ד"ר לוני סמית (את הד"ר הוסיף לעצמו) נחשב כבר במשך שנים לקלידן דגול ובעל שליטה יוצאת מן הכלל באורגן ה"האמונד". לבחירותיו האופנתיות הייחודיות, שכוללות בין היתר טורבן, זקן עבות ותכשיטים בעלי נוכחות אין מניע או אג'נדה מסוימת, אלא הן נובעות מטעם אישי ותו לא. לפני שנחשף לאורגן שישנה את חייו הד"ר החל דרכו בכלל כחצוצרן צעיר ומוכשר, אך היה זה באמצעות האורגן, בהופעות במועדוני הג'אז הנחשבים ביותר של באפלו, שם החל למשוך את תשומת ליבם של נגנים כמו לו דונלדסון וג'ורג' בנסון. עד מהרה הוא זכה להערכתם ו"גוייס" להרכביהם המוזיקליים המצליחים.

סמית בן ה-72 לקח חלק ביצירתם של מעל 70 אלבומים, כחלק משלישיות, רביעיות, חמישיות ואף הרכבים של 15 נגנים, והזרוע עוד נטויה. האמריקאי אפוף המסתורין החל להוביל הרכבים כבר בשנת 1966, מאז הקליט גרסאות כיסוי לכל האמנים הגדולים של המאה הקודמת, והספיק להתנסות במקצבים מזיקליים כמו ראפ, האוס ודאנס, המרחיקים אותו שנות אור מסצנת הג'אז ה"מיינסטרימית".

הוא זכה בתואר "אורגניסט השנה" חמש פעמים, נכנס למספר היכלי תהילה מוזיקליים בארצות הברית והוכתר על ידי מבקרים רבים כקלידן המוביל בעולם. אם כל זה לא מספיק, לוני סמית השיק לאחרונה חברת תקליטים משלו, דרכה הוציא את האלבום האחרון של השלישייה שלו. החברה נקראת "Pilgrimage Productions", מהמילה צליינות. כשם שצליינות עוסקת במילוי אחר מצווה דתית, כך הד"ר רואה את הפקת המוזיקה בה הוא מאמין כמטרה עליונה וכמצווה לכל דבר. האם בעתיד הד"ר עוד יקבל את התואר "פרופסור"? נצטרך להמתין ולראות...

ז'אנר: ג'אז, סול, בלוז, אר אנד בי
שם באנגלית: dr. Lonnie Smith
הרכב נגנים:
ד"ר לוני סמית - אורגן וקלידים
ג'ונתן קרייסברג – גיטרה
לי פירסון - תופים
אתר אינטרנט: ד"ר לוני סמית - Dr Lonnie Smith
עמוד פייסבוק: לוני סמית - Lonnie Smith 

סרטוני וידאו נבחרים של שלישיית ד"ר לוני סמית






באנר רשמי של פסטיבל 2014
באדיבות Red Sea Jazz


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה